Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-05-2020 20:12:00
 
21-05-2020 14:11:13
 
SvømmeSport blev oprettet af Dansk Svømmeunion i 2012. Frem til 2018 har nyhedssitet været drevet af studentermedarbejdere. Dette koncept ophørte imidlertid medio 2018. Herefter er hjemmesiden blevet driftet af Dansk Svømmeunions ansatte. Fokus på SvømmeSport er primært: high performance svømning, åbent vand, high performance udspring og konkurrencelivredning. Emnerne behandles primært på skrift men også via video i den udstrækning, det er muligt. Hjemmesiden skal gerne betragtes på lige fod med øvrige nyhedssites om svømning.
 
SvømmeSport er ikke at forveksle med Dansk Svømmeunions organisations-hjemmeside, som du finder på www.svoem.org 
 
Har ovenstående givet anledning til kommentarer eller spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Dansk Svømmeunions kommunikationsansvarlige, Nora Thomsen, på telefon: 44 39 44 53, e-mail: nt@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

29
Maj
2020
29
Maj
2020

Euro Meet

NM kortbane Færøerne 

 

Tekst
Tekst


Medie: Grædende Ottesen om OL-medalje: Det sidste jeg manglede


14-08-2016 08:10:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Jeanette Ottesen var en meget rørt svømmer, da hun her til aften vandt OL-bronze med holdkappen.


Så lykkedes det endelig for Jeanette Ottesen (Vejle Svømmeklub Triton/NTC)! Hun fik den længe ventede OL-medalje - og så i allersidste øjeblik på 4x100 medley.

 

En rørt Jeanette Ottesen udtaler selv følgende om medaljen:

 

For mit vedkommende var det den sidste, jeg manglede i samlingen. Vi har prøvet så mange gange, og det er bare dejligt, at det gik op i en højere enhed på den helt store scene.

 

Jeg havde ikke afskrevet at få en medalje, for jeg vidste, at vi havde en chance. Men jeg havde næsten ikke turdet håbe på det

 

Jeg er helt tom for ord. Der skal ellers meget til at få mig til at holde kæft.

 

Læs hele interviewet med Ottesen på Ekstra Bladet.




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

26-05-2020 11:17:43

Jon Langberg fortsætter som træner på Dansk Svømmeunion og Team Danmarks Nationale Træningscenter pr. 1. august 2020.

 
25-05-2020 10:29:03

Administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund (DIF) Morten Mølholm ser muligheder for en genåbning af svømning i fase 3.

 
21-05-2020 20:12:00

FINA udskyder VM Kortbane på grund af coronapandemien.

 
21-05-2020 14:11:13

Dansk Svømmeunion glæder sig over Folketingets seneste udmeldinger om yderligere genåbning.

 
20-05-2020 18:14:15

Sportsafdelingen orienterer om den seneste uges udmeldinger.