Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-05-2020 20:12:00
 
21-05-2020 14:11:13
 
SvømmeSport blev oprettet af Dansk Svømmeunion i 2012. Frem til 2018 har nyhedssitet været drevet af studentermedarbejdere. Dette koncept ophørte imidlertid medio 2018. Herefter er hjemmesiden blevet driftet af Dansk Svømmeunions ansatte. Fokus på SvømmeSport er primært: high performance svømning, åbent vand, high performance udspring og konkurrencelivredning. Emnerne behandles primært på skrift men også via video i den udstrækning, det er muligt. Hjemmesiden skal gerne betragtes på lige fod med øvrige nyhedssites om svømning.
 
SvømmeSport er ikke at forveksle med Dansk Svømmeunions organisations-hjemmeside, som du finder på www.svoem.org 
 
Har ovenstående givet anledning til kommentarer eller spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Dansk Svømmeunions kommunikationsansvarlige, Nora Thomsen, på telefon: 44 39 44 53, e-mail: nt@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

29
Maj
2020

Euro Meet

NM kortbane Færøerne 

 

Tekst
Tekst


Finaleplads til Mie Ø. Nielsen i 100 rygsvømning!


08-08-2016 05:00:00:
Af: Anna Birkbak

Det andet finaleafsnit ved OL i Rio slutter i fin stil for Danmark: Mie Ø. Nielsen snupper en finale på 100 ryg i morgen aften!


I morgen aften kan vi se frem til Danmarks anden OL-finale ved disse olympiske lege.

 

Således lykkedes det for Mie Ø. Nielsen (Aalborg Svømmeklub) at kvalificere sig til morgendagens finale på 100 rygsvømning. Det gør hun efter en samlet 6. plads i aftenens semfinale i tiden 59.18, en tid der er 5/100 langsommere end fomiddagens indledende løb.

 

- Jeg fik en dårlig vending, desværre, men så ved jeg hvad jeg kan forbedre til i morgen, siger Mie Ø. Nielsen efterfølgende til DR. Det føltes okay, jeg havde en fin fornemmelse for, hvordan det gik. Lige nu føles det godt, men jeg skal svømme endnu hurtigere i morgen.

 

Hurtigst videre til finalen er amerikanske Kathleen Baker i 58.84, mens jernkvinden fra Ungarn, Katinka Hosszu, som Mie Ø. Nielsen heldigvis overgik ved EM i London, er næsthurtigst videre i 58.94. Tredjehurtigst er kinesiske Fu Yuanhui i 58.95.

 

Se alle resultater på OL's hjemmeside.




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

25-05-2020 10:29:03

Administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund (DIF) Morten Mølholm ser muligheder for en genåbning af svømning i fase 3.

 
21-05-2020 20:12:00

FINA udskyder VM Kortbane på grund af coronapandemien.

 
21-05-2020 14:11:13

Dansk Svømmeunion glæder sig over Folketingets seneste udmeldinger om yderligere genåbning.

 
20-05-2020 18:14:15

Sportsafdelingen orienterer om den seneste uges udmeldinger.

 
18-05-2020 19:32:56

Venstres idrætsordfører, Stén Knuth, har stor tro på, at genåbningen af foreningssvømning fremskyndes.