Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Ærgerlig ottendeplads til Rikke Møller


12-08-2016 03:30:00:
Af: Anna Birkbak

Rikke havde næsten ikke ord for, hvad der skete i bassinet, efter en katastrofal 200 bryst-finale, hvor hun bliver nr. 8.


Det så ellers rigtig godt ud ved 100 og 150 meter - Rikke Møller Pedersen (Holbæk Svømmeklub/NTC) vender som nr. 3 begge gange.

 

Men de sidste 50 meter går fynboen helt kold og mister totalt det forspring, hun havde skabt fra start. Resten af feltet svømmer forbi hende og henviser hende til sidstepladsen i en tid på 2.23.74.

 

Tiden taler desværre for sig selv, men det faktum, at bronzemedaljen blot svømmes hjem af Shi Jinglin fra Kina i 2.22.28 - blot 17/100 hurtigere end Rikkes semifinaletid - gør det endnu mere bittert.

 

DR's Peter Falktoft fik i anden omgang fat på Rikke ved bassinkanten:

 

- Det er svært at forklare, hvad der skete. Jeg synes virkelig, jeg prøver at holde mig til mig selv, jeg kommer godt og let ud. Men alle kender det med, at man så begynder at blive lidt stiv i sin svømning og få den der følelse af at blive omringet. Og så tror jeg lige det hele samlet var lidt meget at kapere, fortæller Rikke med henvisning til tidligere, hvor hun ikke kunne få et ord frem overfor reporteren.

 

På spørgsmålet om, hvorvidt hun kunne have gjort noget anderledes, svarer Rikke:

 

- Nej... Jo synes jo at jeg, både nu her men også hver dag, har forsøgt at tage de rigtige beslutninger. Og det er selvfølgelig det, der gør det hårdt ligenu, at alle de ting man har gået igennem for at være klar til i dag. Nu har jeg heldigvis pigerne og holdkappen i morgen (4x100 holdmedley, red.), så selvom det ikke er gået som jeg har villet nu her, så glæder jeg mig rigtig meget til at stille op sammen med dem, slutter Rikke Møller af.

 

Guldet gik til Japans Rie Kaneto i 2.20.30, mens Yulia Efimova tager sølvet i 2.21.97.

 

Se alle resultater på OL's hjemmeside

 

Foto: Patrick Kraemer.




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.