Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Ærgerlig ottendeplads til Rikke Møller


12-08-2016 03:30:00:
Af: Anna Birkbak

Rikke havde næsten ikke ord for, hvad der skete i bassinet, efter en katastrofal 200 bryst-finale, hvor hun bliver nr. 8.


Det så ellers rigtig godt ud ved 100 og 150 meter - Rikke Møller Pedersen (Holbæk Svømmeklub/NTC) vender som nr. 3 begge gange.

 

Men de sidste 50 meter går fynboen helt kold og mister totalt det forspring, hun havde skabt fra start. Resten af feltet svømmer forbi hende og henviser hende til sidstepladsen i en tid på 2.23.74.

 

Tiden taler desværre for sig selv, men det faktum, at bronzemedaljen blot svømmes hjem af Shi Jinglin fra Kina i 2.22.28 - blot 17/100 hurtigere end Rikkes semifinaletid - gør det endnu mere bittert.

 

DR's Peter Falktoft fik i anden omgang fat på Rikke ved bassinkanten:

 

- Det er svært at forklare, hvad der skete. Jeg synes virkelig, jeg prøver at holde mig til mig selv, jeg kommer godt og let ud. Men alle kender det med, at man så begynder at blive lidt stiv i sin svømning og få den der følelse af at blive omringet. Og så tror jeg lige det hele samlet var lidt meget at kapere, fortæller Rikke med henvisning til tidligere, hvor hun ikke kunne få et ord frem overfor reporteren.

 

På spørgsmålet om, hvorvidt hun kunne have gjort noget anderledes, svarer Rikke:

 

- Nej... Jo synes jo at jeg, både nu her men også hver dag, har forsøgt at tage de rigtige beslutninger. Og det er selvfølgelig det, der gør det hårdt ligenu, at alle de ting man har gået igennem for at være klar til i dag. Nu har jeg heldigvis pigerne og holdkappen i morgen (4x100 holdmedley, red.), så selvom det ikke er gået som jeg har villet nu her, så glæder jeg mig rigtig meget til at stille op sammen med dem, slutter Rikke Møller af.

 

Guldet gik til Japans Rie Kaneto i 2.20.30, mens Yulia Efimova tager sølvet i 2.21.97.

 

Se alle resultater på OL's hjemmeside

 

Foto: Patrick Kraemer.




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.

 
15-07-2019 11:00:00

De danske juniorsvømmere leverede rigtig gode præstationer ved weekendens Nordiske Mesterskab for junior- og årgangssvømmere i DGI Huset Vejle.