Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-05-2020 20:12:00
 
21-05-2020 14:11:13
 
SvømmeSport blev oprettet af Dansk Svømmeunion i 2012. Frem til 2018 har nyhedssitet været drevet af studentermedarbejdere. Dette koncept ophørte imidlertid medio 2018. Herefter er hjemmesiden blevet driftet af Dansk Svømmeunions ansatte. Fokus på SvømmeSport er primært: high performance svømning, åbent vand, high performance udspring og konkurrencelivredning. Emnerne behandles primært på skrift men også via video i den udstrækning, det er muligt. Hjemmesiden skal gerne betragtes på lige fod med øvrige nyhedssites om svømning.
 
SvømmeSport er ikke at forveksle med Dansk Svømmeunions organisations-hjemmeside, som du finder på www.svoem.org 
 
Har ovenstående givet anledning til kommentarer eller spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Dansk Svømmeunions kommunikationsansvarlige, Nora Thomsen, på telefon: 44 39 44 53, e-mail: nt@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

29
Maj
2020

Euro Meet

NM kortbane Færøerne 

 

Tekst
Tekst


4x100 fri holdkap ender på en 12. plads


06-08-2016 21:20:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Det var fire tilfredse piger efter holdkappen 4x100 fri, hvor de svømmede op til niveauet ved EM i London.


Aftenens sidste indledende heat med dansk deltagelse på denne førstedag i svømmebassinet ved OL bød på de fire holdkap-piger, Pernille Blume (Gladsaxe Svømmeklub/NTC), Julie Kepp Jensen (JGI/A6), Sarah Bro (Gentofte Svømmeklub/NTC) og Mie Ø. Nielsen (Aalborg Svømmeklub) i 4x100 fri.

Pigerne svømmede den samlede tid 3:39.45 og endte dermed på en samlet 12. plads.

 

Tiderne hver især for pigerne så således ud:

Pernille Blume, 54.54

Julie Kepp Jensen, 54.79

Sarah Bro, 55.75

Mie Ø. Nielsen, 54.37

 

Og på trods af, at præstationen ikke bød på en finaleplads, levede de op til det niveau, de leverede ved EM i London i maj, hvor de kvalificerede sig til OL med tiden 3:39.57.

 

DR Sporten fangede de fire piger efter løbet til et par enkelte kommentarer:

 

- Det var virkelig en fed oplevelse at komme i vandet, fortæller Sarah Bro. Vi er glade for at kunne leve op til den tid, vi svømmede i London ved EM. Det var vildt fedt at få lov til at svømme og ærgerligt, at det er det eneste løb.

 

- Jeg synes, at vi alle gjorde en god holdindsats. Det var en god tid samlet set, fortæller Pernille Blume videre, der tilmed var meget imponeret over de to piger, Julie Kepp Jensen og Sarah Bro, for hvem dette er deres første OL. Om det udtaler Julie Kepp Jensen selv:

 

- Jeg synes ikke, at jeg har været så nervøs, som jeg frygtede, at jeg ville være. Men selvfølgelig er jeg nervøs, det er jo et OL.

 

Både Mie Ø. Nielsen og Pernille Blume har individuelle løb at se frem til senere hen, og om det udtaler de følgende til DR Sporten:

 

- Det var super dejligt at komme i gang sammen med nogen i stedet for at stå alene, fortæller Mie.

 

- Jeg glæder mig til mit næste løb. Jeg kunne ikke have ønsket mig en bedre start end sammen med pigerne, smiler Pernille.

 

Udover pigernes flotte præstation bød 4x100 fri også på en olympisk rekord! Australien formåede med tiden 3:32.39 at fornye deres egen gamle olympiske rekord på 3:32.98. Verdensrekorden på disciplinen lyder stadig på 3:30.98 og også her er Australien indehaverne. 

 

Dermed slut for førstedagens indledende heats. I nat klokken 3.10 dansk tid gælder det semifinalen i 100 butterfly, hvor Jeanette Ottesen skal ud og sikre sig en plads i finalen. Følg med live på DR1.

 

Alle resultaterne fra dagens indledende heats kan findes her.




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

25-05-2020 10:29:03

Administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund (DIF) Morten Mølholm ser muligheder for en genåbning af svømning i fase 3.

 
21-05-2020 20:12:00

FINA udskyder VM Kortbane på grund af coronapandemien.

 
21-05-2020 14:11:13

Dansk Svømmeunion glæder sig over Folketingets seneste udmeldinger om yderligere genåbning.

 
20-05-2020 18:14:15

Sportsafdelingen orienterer om den seneste uges udmeldinger.

 
18-05-2020 19:32:56

Venstres idrætsordfører, Stén Knuth, har stor tro på, at genåbningen af foreningssvømning fremskyndes.