Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-07-2019 07:40:00
 
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Første dansker i vandet: Ottesen videre til semifinalen som samlet 6’er


06-08-2016 18:55:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Jeanette Ottesen har netop svømmet sig videre til semifinalen i 100 butterfly med sjettebedste tid.


Nu er svømmekonkurrencerne for alvor skudt i gang ved OL. Jeanette Ottesen (Vejle Svømmeklub Triton/NTC) har netop været i vandet på Olympic Aquatics Stadium til favoritdisciplinen 100 butterfly.

Ottesen lagde rigtig fint ud, og hun kunne efter de første 50 meter vende som nummer tre. De sidste 50 meter så en smule tungt ud, men ikke desto mindre fik hun svømmet sig videre til nattens semifinale med tiden 57.15. Bestemt en acceptabel tid at tage med sig videre, da hendes PR og danske rekord lyder på 56.51.

 

Jeanette Ottesen udtaler selv til DR umiddelbart efter løbet:

 

Jeg var lidt rusten til at starte med, så jeg skulle lige i gang. Der er helt sikkert nerver på, så det handler om at kunne styre dem!

 

- Jeg skal helt sikkert have en lur inden aftenens semifinale. En god morfar!

 

Ikke overraskende var det svenske Sarah Sjöström, der svømmede sig videre til semifinalen med den bedste tid på 56.26.

 

Du kan se resultaterne og de 16 kvalificerede svømmere til semifinalen på FINA’s hjemmeside.

 

Semifinalen i 100 butterfly svømmes klokken 03.10 dansk tid i nat, hvor Ottesen skal ud og sikre sig en tid, der er blandt de otte bedste og dermed kan sende hende videre til finalen, der svømmes natten til mandag.

 

Vi hepper på hende! Husk, at følge med her på siden, hvor vi vil opdatere fra alle de danske løb og resultater.

 

Foto: Patrick Kraemer.




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

21-07-2019 07:40:00

Verdensmesterskaberne på langbane er skudt i gang for Danmark med deltagelse af tre individuelle svømmere og en holdkap i det første indledende afsnit.

 
20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.