Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-05-2020 20:12:00
 
21-05-2020 14:11:13
 
SvømmeSport blev oprettet af Dansk Svømmeunion i 2012. Frem til 2018 har nyhedssitet været drevet af studentermedarbejdere. Dette koncept ophørte imidlertid medio 2018. Herefter er hjemmesiden blevet driftet af Dansk Svømmeunions ansatte. Fokus på SvømmeSport er primært: high performance svømning, åbent vand, high performance udspring og konkurrencelivredning. Emnerne behandles primært på skrift men også via video i den udstrækning, det er muligt. Hjemmesiden skal gerne betragtes på lige fod med øvrige nyhedssites om svømning.
 
SvømmeSport er ikke at forveksle med Dansk Svømmeunions organisations-hjemmeside, som du finder på www.svoem.org 
 
Har ovenstående givet anledning til kommentarer eller spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Dansk Svømmeunions kommunikationsansvarlige, Nora Thomsen, på telefon: 44 39 44 53, e-mail: nt@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

29
Maj
2020
29
Maj
2020

Euro Meet

NM kortbane Færøerne 

 

Tekst
Tekst


Medie: Mie Ø. Nielsen kæmper med farten før medaljeløb


08-08-2016 11:00:00:
Af: Anna Birkbak

Berlingske vurderer Mies chancer for medalje i nat på 100 rygsvømning.


På trods af en dårlig vending lykkedes det alligevel for Mie Ø. Nielsen (Aalborg Svømmeklub) at svømme sig i OL-finalen på 100 ryg.

 

- Jeg føler stadig, at jeg har mere at give af. Jeg nåede ikke den fart, jeg gerne vil have, så jeg skal analysere det og se, om jeg kan gøre det bedre i morgen. Jeg skal have en god nats søvn og have en masse at spise, så jeg har endnu mere at give af i finalen, siger Mie Ø. Nielsen til Ritzau.

 

Ingen af de finale-kvalificerede piger formåede at svømme under Mies nordiske rekord på distancen, 58.73, som hun satte ved EM i London i maj. Der kan altså meget muligt være noget at komme efter i nat!

 

Læs mere på Berlingskes hjemmeside




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

26-05-2020 11:17:43

Jon Langberg fortsætter som træner på Dansk Svømmeunion og Team Danmarks Nationale Træningscenter pr. 1. august 2020.

 
25-05-2020 10:29:03

Administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund (DIF) Morten Mølholm ser muligheder for en genåbning af svømning i fase 3.

 
21-05-2020 20:12:00

FINA udskyder VM Kortbane på grund af coronapandemien.

 
21-05-2020 14:11:13

Dansk Svømmeunion glæder sig over Folketingets seneste udmeldinger om yderligere genåbning.

 
20-05-2020 18:14:15

Sportsafdelingen orienterer om den seneste uges udmeldinger.