Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Medie: Mie Ø. Nielsen kæmper med farten før medaljeløb


08-08-2016 11:00:00:
Af: Anna Birkbak

Berlingske vurderer Mies chancer for medalje i nat på 100 rygsvømning.


På trods af en dårlig vending lykkedes det alligevel for Mie Ø. Nielsen (Aalborg Svømmeklub) at svømme sig i OL-finalen på 100 ryg.

 

- Jeg føler stadig, at jeg har mere at give af. Jeg nåede ikke den fart, jeg gerne vil have, så jeg skal analysere det og se, om jeg kan gøre det bedre i morgen. Jeg skal have en god nats søvn og have en masse at spise, så jeg har endnu mere at give af i finalen, siger Mie Ø. Nielsen til Ritzau.

 

Ingen af de finale-kvalificerede piger formåede at svømme under Mies nordiske rekord på distancen, 58.73, som hun satte ved EM i London i maj. Der kan altså meget muligt være noget at komme efter i nat!

 

Læs mere på Berlingskes hjemmeside




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.

 
15-07-2019 11:00:00

De danske juniorsvømmere leverede rigtig gode præstationer ved weekendens Nordiske Mesterskab for junior- og årgangssvømmere i DGI Huset Vejle.