Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-05-2020 20:12:00
 
21-05-2020 14:11:13
 
SvømmeSport blev oprettet af Dansk Svømmeunion i 2012. Frem til 2018 har nyhedssitet været drevet af studentermedarbejdere. Dette koncept ophørte imidlertid medio 2018. Herefter er hjemmesiden blevet driftet af Dansk Svømmeunions ansatte. Fokus på SvømmeSport er primært: high performance svømning, åbent vand, high performance udspring og konkurrencelivredning. Emnerne behandles primært på skrift men også via video i den udstrækning, det er muligt. Hjemmesiden skal gerne betragtes på lige fod med øvrige nyhedssites om svømning.
 
SvømmeSport er ikke at forveksle med Dansk Svømmeunions organisations-hjemmeside, som du finder på www.svoem.org 
 
Har ovenstående givet anledning til kommentarer eller spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Dansk Svømmeunions kommunikationsansvarlige, Nora Thomsen, på telefon: 44 39 44 53, e-mail: nt@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

29
Maj
2020

Euro Meet

NM kortbane Færøerne 

 

Tekst
Tekst


Medie: Ekstatisk Blume efter ny dansk rekord: Det føltes bare så godt


12-08-2016 19:35:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Pernille Blume var en glad svømmer efter den flotte danske rekord på 50 fri her til aften. Hør DR's interview med hende her.


Et flot indledende heat i 50 fri her til aften betød ny dansk rekord i 50 fri til Pernille Blume (Gladsaxe Svømmeklub/NTC), da hun lagde den ene banelængde bag sig i tiden 24.23.

 

Det var derfor en meget glad svømmer, som DR snakkede med efterfølgende:

 

- Wow! Ej, jeg er simpelthen så glad. Hold da op! Jeg havde ikke drømt om at svømme så hurtigt her til morgen.

 

- Målet har hele tiden været at komme i finalen, og det er det stadig!

 

Hør hele interviewet med Pernille Blume på DR's hjemmeside.




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

25-05-2020 10:29:03

Administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund (DIF) Morten Mølholm ser muligheder for en genåbning af svømning i fase 3.

 
21-05-2020 20:12:00

FINA udskyder VM Kortbane på grund af coronapandemien.

 
21-05-2020 14:11:13

Dansk Svømmeunion glæder sig over Folketingets seneste udmeldinger om yderligere genåbning.

 
20-05-2020 18:14:15

Sportsafdelingen orienterer om den seneste uges udmeldinger.

 
18-05-2020 19:32:56

Venstres idrætsordfører, Stén Knuth, har stor tro på, at genåbningen af foreningssvømning fremskyndes.