Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Medie: Lotte Friis går glip af OL-finale i 400 meter fri


07-08-2016 21:10:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Lotte Friis udtaler sig her om sit 400 fri løb, der desværre ikke rakte til en finaleplads.


Lotte Friis var her til aften i vandet til 400 fri, og det blev desværre ikke til nogen finaleplads for danskeren i denne disciplin. Med tiden 4:7.13 og dermed en samlet 11. plads var der langt til finalen for Lotte.

 

Lotte Friis udtaler efterfølgende selv om løbet:

 

Selvfølgelig ville jeg gerne have svømmet lidt hurtigere, for jeg ville gerne have været i finalen, men tiden rakte ikke til det. Sådan er det.

 

Det føltes egentlig meget godt derude, så derfor kan jeg håbe på, at løbet i dag var en god optakt til 800-meteren. Nu skal jeg høre min træner, hvordan jeg egentlig så ud i vandet.

 

800-meteren er som bekendt Lottes favorit, så vi håber på, at hun giver den ekstra meget gas, når den skal svømmes på torsdag.

 

Læs hele nyheden på Ekstra Bladet.




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.

 
15-07-2019 11:00:00

De danske juniorsvømmere leverede rigtig gode præstationer ved weekendens Nordiske Mesterskab for junior- og årgangssvømmere i DGI Huset Vejle.