Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-07-2019 07:40:00
 
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Anton Ørskov Ipsen klar til OL


27-07-2016 11:20:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Anton Ørskov Ipsen er klar til OL. SvømmeSport har fået fat i 400 fri-svømmeren til et par spørgsmål blandt andet om ritualer på gameday.


Vi er nu én dag tættere på de Olympiske Lege, og det betyder, at SvømmeSport byder på endnu et lille optaktsinterview med en af vores seje OL-svømmere. I dag er det Anton Ørskov Ipsen (Sigma Swim Birkerød/USA), der ved Danish Open i april måned kvalificerede sig til OL i 400 fri, som SvømmeSport har haft mulighed for at stille et par spørgsmål.

 

I sportsverdenen er mange atleter kendt for at have ritualer, kort før de skal ud og præstere, hvilket giver dem netop den ekstra energi, der skal til for at klare sig godt. Da SvømmeSport spurgte Anton, om han havde nogle særlige ritualer, svarede han følgende:

 

- Jeg har desværre ingen bestemte ritualer, inden jeg skal svømme. Men her på det sidste er jeg begyndt at svømme i min stævnedragt i opvarmningsbassinet ca. 15-20 min før, jeg skal svømme, og det fungerer rigtig godt for mig.

 

- Jeg skal enten have havregryn eller havregrød på gameday. Jeg har fået det næsten hver dag nu i 5 år, så det kan ikke undværes, fortsætter Anton.

 

Der er vist efterhånden ingen tvivl om, hvad der får vores danske svømmere til at svømme hurtigt på gameday!

 

Og selvom svømningen i disse dage betyder alt, bliver der forhåbentlig også tid til at se nogle af de andre sportsgrene, når Rio bliver fyldt med atleter fra hele verdenen. 

 

- Jeg glæder mig rigtig meget til at se slalom kajak/kano, BMX og herre gymnastik!

 

Anton deltager som bekendt ved de Olympiske Lege sammen med 14 andre svømmere.


Det komplette OL-hold ser derfor således ud:

Jeanette Ottesen (Vejle Svømmeklub Triton/NTC)

Rikke Møller Pedersen (Holbæk Svømmeklub/NTC)

Lotte Friis (Gentofte Svømmeklub/USA)

Mie Ø. Nielsen (Aalborg Svømmeklub)

Viktor Bromer (Aalborg Svømmeklub)

Anton Ørskov Ipsen (Sigma Swim Birkerød/USA)

Mads Glæsner (Sigma Swim Birkerød/USA)

Pál Joensen (Aalborg Svømmeklub/Færøerne/USA)

Pernille Blume (Gladsaxe Svømmeklub/NTC)

Anders Lie (Farum Svømmeklub/USA)

Daniel Skaaning (STT/VAT-CPH/NTC)

Søren Dahl (Herlev Svømning/USA)

Magnus Westermann (Herlev Svømning/USA)

Julie Kepp Jensen (JGI/A6)

Sarah Bro (Gentofte Svømmeklub/NTC)

 

Vi ønsker Anton og resten af OL-svømmerne held og lykke og tak til Anton for det lille interview.

 

.

Anton Ørskov Ipsen i aktion. Foto: Patrick Kraemer.




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

21-07-2019 07:40:00

Verdensmesterskaberne på langbane er skudt i gang for Danmark med deltagelse af tre individuelle svømmere og en holdkap i det første indledende afsnit.

 
20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.