Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-07-2019 07:40:00
 
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Pernille Blume: Jeg vil gerne nå en finaleplads i 50 fri


01-08-2016 17:15:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Når Pernille Blume om få dage deltager ved sit andet OL, er det blandt andet med fokus på 50 fri, hvor hun håber på en finaleplads.


Det seneste år har været en noget blandet fornøjelse for den 22-årige svømmer fra Gladsaxe Svømmeklub/NTC, Pernille Blume, der har været tæt på at droppe svømningen fuldstændig. Dog besluttede hun sig for at fortsætte og gå efter OL-drømmen endnu engang, efter at have deltaget ved OL i London i 2012, hvilket må siges at være en god og rigtig beslutning, da hun ved Danish Open i april måned kvalificerede sig individuelt til de Olympiske Lege i Rio. I favoritdisciplinen crawl formåede hun på 50-meteren at svømme 60/100 under kravtiden til OL med tiden 24.47.

Udover det individuelle løb 50 fri stiller Pernille også op i 4x100 fri og 4x100 medley.

 

Om formen og forventningerne til OL, fortæller Pernille selv:

 

- Formen ser god ud! Mine forventninger til OL er, at jeg gør det bedste, jeg kan med det, jeg har at gøre med. Jeg vil gerne nå en finaleplads i 50 fri. Det er helt klart min drøm.

 

- Jeg tror ikke, der er én bestemt ting ved OL, jeg glæder mig mest til. Selvfølgelig at svømme, men der er så mange ting, at det hele bliver en oplevelse!

 

OL-holdet er netop rejst ind i OL-byen fra Copacabana, hvor de den sidste uge har været på pre-camp og fået styr på de sidste detaljer. Om den tur fortalte Pernille inden afrejse følgende:

 

- Vi skal køre de anderledes konkurrencetider ind på pre-campen. Det bliver blandt mange andre ting fokus på campen. Derudover skal de små detaljer på plads, og jeg skal blive mere klar oveni hovedet. Alting skal gå godt i nedtrapningen her, både i styrketræningen og svømningen. Det er her, man vænner sig til forholdene i Rio.

 

Som bekendt finder svømmekonkurrencerne først sted sent om aftenen, hvilket derfor har været et af fokuspunkterne for OL-holdet på campen inden OL.

 

Pernille Blume svømmer 50 fri fredag den 12. august. Og selvom løbet kræver en del fokus og træning, bliver der også tid til lidt andet sjov, når nu man er i Rio.

 

- Jeg skal forhåbentlig ud og se nogle af de andre sportsgrene og se lidt af Rio. Derudover skal jeg bare slappe af og være lidt turist, slutter Pernille af.

 

Tak til Pernille for det lille OL-interview og held og lykke! 

 




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

21-07-2019 07:40:00

Verdensmesterskaberne på langbane er skudt i gang for Danmark med deltagelse af tre individuelle svømmere og en holdkap i det første indledende afsnit.

 
20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.