Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-05-2020 20:12:00
 
21-05-2020 14:11:13
 
SvømmeSport blev oprettet af Dansk Svømmeunion i 2012. Frem til 2018 har nyhedssitet været drevet af studentermedarbejdere. Dette koncept ophørte imidlertid medio 2018. Herefter er hjemmesiden blevet driftet af Dansk Svømmeunions ansatte. Fokus på SvømmeSport er primært: high performance svømning, åbent vand, high performance udspring og konkurrencelivredning. Emnerne behandles primært på skrift men også via video i den udstrækning, det er muligt. Hjemmesiden skal gerne betragtes på lige fod med øvrige nyhedssites om svømning.
 
SvømmeSport er ikke at forveksle med Dansk Svømmeunions organisations-hjemmeside, som du finder på www.svoem.org 
 
Har ovenstående givet anledning til kommentarer eller spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Dansk Svømmeunions kommunikationsansvarlige, Nora Thomsen, på telefon: 44 39 44 53, e-mail: nt@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

29
Maj
2020

Euro Meet

NM kortbane Færøerne 

 

Tekst
Tekst


Tre hurtige om Magnus Westermann


04-08-2016 18:00:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Dagens OL-fokus er rettet mod holdkap-svømmeren Magnus Westermann, og her får I tre hurtige facts om den 21-årige svømmer.


Magnus Westermann (Herlev Svømning/NTC) er én af de fire drenge, der stiller til start ved OL i herrernes 4x200 fri. Han kvalificerede sig til holdkappen ved Danish Open i april med 4. hurtigste tid og er nu klar til start, når det gælder holdkappen tirsdag den 9. august. Han stiller til start sammen med Anders Lie (Farum Svømmeklub/USA), Daniel Skaaning (STT/VAT-CPH/NTC) og Søren Dahl (Herlev Svømning/USA), hvor man forventer, at de fire drenge kan levere præstationer på et højere niveau, end de er kvalificeret på.

 

Inden OL-holdet rejste til Rio, fik SvømmeSport fat i det 21-årige svømmetalent til tre hurtige spørgsmål i forhold til OL. Læs med herunder:

 

Har du et bestemt ritual inden et løb?

 

- Jeg skal helst have mine høretelefoner med mig!

 

Hvad skal du have til morgenmad på raceday?

 

- Jeg spiser altid havregryn med sukker og en eller to kopper kaffe.

 

Hvilke andre sportsgrene glæder du dig til at se?

 

- Jeg håber meget på, at jeg kan komme til at se noget atletik!

 

Svømmekonkurrencerne løber som bekendt af stablen fra den 6. til den 13. august, hvilket giver svømmerne mulighed for at komme ud og følge nogle af de andre sportsgrene, hvis de bliver i Rio. Så vi håber på, at Magnus får mulighed for at følge med i atletik, der foregår fra den 12. til den 21. august.

 

Masser af held og lykke til Magnus og de tre andre drenge!
Vi glæder os til, at det går løs i Rio ved svømmekonkurrencerne allerede i overmorgen. Husk, at følge med her på siden, hvor vi dækker konkurrencerne hver dag.

 

Foto: Patrick Kraemer.




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

25-05-2020 10:29:03

Administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund (DIF) Morten Mølholm ser muligheder for en genåbning af svømning i fase 3.

 
21-05-2020 20:12:00

FINA udskyder VM Kortbane på grund af coronapandemien.

 
21-05-2020 14:11:13

Dansk Svømmeunion glæder sig over Folketingets seneste udmeldinger om yderligere genåbning.

 
20-05-2020 18:14:15

Sportsafdelingen orienterer om den seneste uges udmeldinger.

 
18-05-2020 19:32:56

Venstres idrætsordfører, Stén Knuth, har stor tro på, at genåbningen af foreningssvømning fremskyndes.