Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Medie: Tænksom Rikke Møller er klar til vanvittig tæt finale


11-08-2016 12:05:00:
Af: Anna Birkbak

Der er lagt op til et "forrygende drama" ifølge Politiken, når Rikke Møller Pedersen i nat svømmer finale på 200 bryst.


Politikens Allan Nielsen samler i en fin overbliksartikel op på nattens danske resultater, hvor både Rikke Møller Pedersen (Holbæk Svømmeklub/NTC) og Jeanette Ottesen (Vejle Svømmeklub Triton/NTC) svømmede sig videre til nattens finaler.

 

Men hvor Jeanette var begejstret og i hopla, var Rikke mere tænksom efter sit løb. Hun siger blandt andet til Politiken:

 

- Jeg er med videre, så jeg får chancen for at vise, at jeg kan mere. Jeg er tilfreds med min indsats, men når jeg kigger på tiderne, så bliver jeg nødt til at holde fast i, at det her ikke handler om tiderne, men om placeringer. Pladsen i finalen betyder jo alt, for nu har jeg lige så stor chance som de andre. Vi er jo enormt tætte, så det bliver virkelig spændende.

 

Læs hele interviewet og artiklen på politiken.dk




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.