Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Et fremragende løb sender Rikke Møller Pedersen i semifinalen


07-08-2016 19:22:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Med en samlet 6. plads og en rigtig fin tid kan Rikke Møller se frem til semifinalen i 100 bryst i nat.


Så blev det Rikke Møller Pedersens (Holbæk Svømmeklub/NTC) tur til at indtage det olympiske svømmebassin i Rio. Verdensrekordholderen på 200 bryst skulle ud og give den gas på den halve distance i de indledende heats og sikre sig en plads videre.

 

Og det kunne da også godt mærkes på brystsvømmeren, at hendes favorit er 200-meteren, da hun de første 50 meter haltede lidt efter det forreste felt og vendte med tiden 31:87. Men på den sidste banelængde viste Rikke, hvad hun er værd i brystsvømningen, da hun stærkt hentede de andre og snuppede en 2. plads i heatet med tiden 1:06.58. Det var en tid, der rakte til en samlet 6. plads videre til semifinalen, der svømmes i nat klokken 3:17 dansk tid.

 

Efter løbet fik DR Sporten fat i Rikke til en kommentar:

 

- Jeg er tilfreds, og det er bare så rart at være i gang, fortæller hun. Jeg nyder den her (100 meteren red.). Der er alt at vinde, så det er en rar måde at komme i gang på.

 

Da Rikke bliver spurgt ind til forventningerne til semifinalen og en eventuel tid her, der kunne sende hende helt til finalen, udtaler Rikke:

 

- Nu er jeg jo rigtig god til at drømme i forvejen, smiler hun. Jeg drømmer da videre, og jeg håber da også på, at jeg kan snige mig med i finalen. Det er stadig målet.

 

Vinderen af de indledende heats blev USA’s Lillia King med tiden 1:05.78. Anden bedste tid gik til en af Rikke Møllers største rivaler, russeren Yulia Efimova, der trods tidligere OL-udelukkelse fik lov til at stille til start alligevel. Hun svømmede tiden 1:05.79.

 

Du kan se alle de 16 semifinalekvalificerede svømmere her, hvor deres placering og tider fremgår.

 

Sidste dansker i vandet ved de indledende heats her til aften bliver Lotte Friis, der om lidt skal i vandet til 400 fri. 

 

Foto: Patrick Kraemer.




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.

 
15-07-2019 11:00:00

De danske juniorsvømmere leverede rigtig gode præstationer ved weekendens Nordiske Mesterskab for junior- og årgangssvømmere i DGI Huset Vejle.