Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-07-2019 07:40:00
 
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Medie: 13-årig skal svømme mod Mie Ø. Nielsen ved OL


03-08-2016 15:50:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Den yngste deltager ved OL er kun 13 år og 255 dage, når hun hopper i vandet i Rio. Og det bliver i samme disciplin som vores danske svømmer, Mie Ø. Nielsen.


DR kan i en nyhed fortælle, at den yngste atlet ved dette OL er den nepalesiske svømmer Gaurika Singh, der skal svømme mod vores danske svømmer Mie Ø. Nielsen i 100 ryg. 

Hun vil kun være 13 år og 255 dage, når hun hopper i vandet til de indledende heats i 100 ryg på søndag.

 

Nepalesiske Gaurika Singh udtaler selv følgende om udtagelsen til OL:

 

Det er ret vildt, men også en smule uvirkeligt. Jeg ville virkelig gerne til OL, men jeg var ikke sikker på, om jeg var for ung. Da jeg fik OL-billetten for en måned siden, var det et stort chok!

 

Læs hele nyheden på DR's hjemmeside.




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

21-07-2019 07:40:00

Verdensmesterskaberne på langbane er skudt i gang for Danmark med deltagelse af tre individuelle svømmere og en holdkap i det første indledende afsnit.

 
20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.