Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-05-2020 20:12:00
 
21-05-2020 14:11:13
 
SvømmeSport blev oprettet af Dansk Svømmeunion i 2012. Frem til 2018 har nyhedssitet været drevet af studentermedarbejdere. Dette koncept ophørte imidlertid medio 2018. Herefter er hjemmesiden blevet driftet af Dansk Svømmeunions ansatte. Fokus på SvømmeSport er primært: high performance svømning, åbent vand, high performance udspring og konkurrencelivredning. Emnerne behandles primært på skrift men også via video i den udstrækning, det er muligt. Hjemmesiden skal gerne betragtes på lige fod med øvrige nyhedssites om svømning.
 
SvømmeSport er ikke at forveksle med Dansk Svømmeunions organisations-hjemmeside, som du finder på www.svoem.org 
 
Har ovenstående givet anledning til kommentarer eller spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Dansk Svømmeunions kommunikationsansvarlige, Nora Thomsen, på telefon: 44 39 44 53, e-mail: nt@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

29
Maj
2020
29
Maj
2020

Euro Meet

NM kortbane Færøerne 

 

Tekst
Tekst


Medie: Ottesen floppede og drømmen druknede


08-08-2016 04:30:00:
Af: Anna Birkbak

BT har fanget en træt Jeanette Ottesen i mixed-zone efter skuffelsen i 100 butterfly.


Det blev desværre ikke til den finale, danske Jeanette Ottesen (Vejle Svømmeklub Triton/NTC) havde drømt om på 100 butterfly.

 

BT betegner Ottesens 8. plads som et kollaps, som hovedpersonen selv blandt andet tilskriver en nedsmeltning både fysisk og psykisk:

 

- Der sker det, at min gamle krop bliver træt. Jeg prøver at øge ved 75 meter, men der skete igen ikke noget. Det er lidt samme historie som i går. Når jeg prøver, så sker der ikke noget. Det er bare min krop lige nu. Der er ikke så meget at gøre ved det, og der er ikke så meget at sige til det. Sket er sket. Det er sådan, det er med sport. Min krop skal hænge sammen, fortæller Jeanette Ottesen til BT.

 

Du kan læse resten af interviewet på BT's hjemmeside.




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

26-05-2020 11:17:43

Jon Langberg fortsætter som træner på Dansk Svømmeunion og Team Danmarks Nationale Træningscenter pr. 1. august 2020.

 
25-05-2020 10:29:03

Administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund (DIF) Morten Mølholm ser muligheder for en genåbning af svømning i fase 3.

 
21-05-2020 20:12:00

FINA udskyder VM Kortbane på grund af coronapandemien.

 
21-05-2020 14:11:13

Dansk Svømmeunion glæder sig over Folketingets seneste udmeldinger om yderligere genåbning.

 
20-05-2020 18:14:15

Sportsafdelingen orienterer om den seneste uges udmeldinger.