Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
22-02-2019 10:39:58
 
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal
8
Marts
2019
Svømning
Øst Junior/Senior, Langbane
East Kilbride Badet

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


OL-GULD og DANSK REKORD til Pernille Blume!!


14-08-2016 03:15:00:
Af: Anna Birkbak

Guld til Danmark! Den danske sprinter trodser alle odds og vinder OL-finalen i 24.07.


Ingen havde regnet med det, men det mest fantastiske resultat, Danmark kunne håbe på, lykkedes:

 

Danmark har vundet sin første OL-Guld ved disse olympiske lege.

 

Pernille Blume (Gladsaxe Swim/NTC) vinder sensationelt en guldmedalje på 50 fri til OL.

 

I tiden 24.07 lægger Pernille feltet bag sig og tager den fornemste medalje af alle. Tiden er dansk rekord med 16/100 af et sekund, altså en forbedring af hendes indledende rekord på 24.23.

 

Sølvet går til amerikanske Simone Manuel, der tog guldet på den dobbelte distance, i 24.09, mens hviderusseren Aliaksandra Herasimenia tager bronze i 24.11 - altså et uhyggeligt tæt løb!

 

Et KÆMPE STORT TILLYKKE til Pernille Blume fra SvømmeSport.

 

Se alle resultater på OL's hjemmeside




Tags: OL 2016

 

Se de seneste nyheder

22-02-2019 10:39:58

Aalborg Svømmeklub inviterer til Åbent Hus i Svømmeland i Nørresundby. Det sker som led i partnerskabsaftalen med Dansk Svømmeunion, Aalborg Kommune og Elitesport Aalborg.

 
21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.