Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


”At bliver udtaget til EM har været mit mål i mere end et år”


24-11-2017 15:30:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

For Anna Wermuth havde det længe været målet at komme under kravet til EM i København, så det var noget af en forløsning, da det lykkedes ved DM i Greve.


Et rekordstort hold på 37 svømmere blev ved DM i Greve i denne måned udtaget til årets store svømmefest EM, der finder sted fra den 13. til den 17. december på hjemmebane i København. Heriblandt står H2Odenses Anna Wermuth klar til at skulle repræsentere Danmark ved mesterskabet, og hun glæder sig først og fremmest over udtagelsen.

 

- Jeg er virkelig glad for at være udtaget! At komme under kravet og blive udtaget til EM har været mit mål i mere end er år, så nu hvor det er lykkedes, er jeg virkelig lettet og glad, fortæller hun og forsætter om forventningerne til præstationen og den eventuelle kravtid ved DM:

 

- Jeg havde ikke forventet en kravtid. Jeg havde håbet, og jeg troede på, at det ville være muligt, men min PR på 200 bryst var 2 sekunder over kravet, så det var jo også lidt en drøm at tage kravet.

 

- Jeg er meget tilfreds, men man skulle da også være et skarn, hvis man ikke var tilfreds med 4 sekunders PR.

 

Og nu er nedtællingen for alvor sat i gang, hvor der er mindre end tre uger til, at det går løs i Royal Arena, og Anna er i hvert fald ikke i tvivl om, hvor fedt det bliver.

 

- Mine forventninger til EM er, at det bliver en svømmefest, at der bliver en vild stemning med så stort et hold, og at der kommer mange og kigger.

 

- I forhold til mine forventninger til mit eget løb, så var jeg jo nedtrappet til DM, og mit mål er derfor at kunne gå cirka det samme, men selvfølgelig tager jeg da gerne en PR med hjem, hvis jeg kan presse tiden endnu længere ned, fortæller hun og fortsætter:

 

- Mit fokus bliver på det mentale. Jeg har tit haft problemer med at blive for nervøs over at skulle præstere, hvor jeg i stedet for at fokusere på det, jeg skal gøre, fokuserer på, at jeg skal svømme hurtigt, og så bliver jeg helt anspændt, og jeg præsterer ikke mit bedste.

 

Da Anna afsluttende bliver spurgt ind til, hvordan det føles at skulle repræsentere Danmark på hjemmebane ved et europæisk mesterskab, kommer svaret:

 

- Det er da vildt! Jeg har aldrig svømmet et internationalt senior stævne, så at jeg får lov til at have debut på hjemmebane bliver en vild oplevelse.

 

SvømmeSport takker Anna for interviewet og ønsker hende held og lykke ved EM.

 

Du kan læse meget mere om udtagelsen af det fulde EM-hold i Dansk Svømmeunions pressemeddelelse her, samt finde mere information om EM i Royal Arena fra den 13. til den 17. december her

 

Anna Wermuth ved DM i Greve. Privatfoto. 




Tags: EMK2017

 

Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.