Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Tilfreds Alexander Aslak Nørgaard ovenpå EM-debut


14-12-2017 15:00:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Under torsdagens indledende afsnit ved EM i Royal Arena var der EM-debut til Sigma Swim Birkerøds Alexander Aslak Nørgaard i 1500 meter fri.


Vi er nu nået til andendagen ved EM i Royal Arena, hvor flere store svømmestjerner i disse dage kæmper om de gode tider, flotte placeringer og medaljer.

Blandt de deltagende svømmere var denne torsdag formiddag Alexander Aslak Nørgaard fra Sigma Swim Birkerød. Han var i vandet til herrernes længste distance 1500 meter fri, hvor han stillede til start i heat 3 ud af 3.

Alexanders præstation bød på tiden 15:13.68. En tid, der ligger godt 3 sekunder over hans personlige rekord på 15:10.34, som han svømmede ved Nordiske Mesterskaber tidligere på denne måned.

 

Alexander udtalte efter løbet følgende:

 

- Jeg er sådan set tilfreds, for jeg har været syg to dage op til EM, så det har været ret uheldigt. Men hvis jeg ikke havde haft den sygdom, ville jeg gerne have lavet personlig rekord. Men jeg var overrasket over, at jeg alligevel kunne komme så tæt på min PR.

 

Yderligere udtalte Alexander om stemningen i arenaen og om at svømme EM på hjemmebane:

 

- Det var vildt. Jeg kunne allerede mærke et kæmpe adrenalinkick, da jeg trådte ind og hørte alle danskerne råbe og skrige.

 

Med tiden ender Alexander på en samlet 18. plads.


Fakta om EM
EM i Svømning 2017 afholdes den 13.-17. december i Royal Arena i København i samarbejde mellem Dansk Svømmeunion, Sport Event Denmark, Wonderful Copenhagen, Københavns Kommune, Region Hovedstaden og Hovedstadens Svømmeklub for det europæiske svømmeforbund, LEN.

 

Links:
Billetsalg: www.ticketmaster.dk/swim
Hjemmeside: www.euroswim2017.com
Facebook: www.facebook.com/euroswim2017
Instagram: www.instagram.com/euroswim2017

Se danske løbstider på: http://www.svoem.dk/_files/em2017/dedanskesvmmere.jpg

 

Foto: Lars Møller


For yderligere information, kontakt venligst:
Kommunikationsansvarlig Nora Thomsen, Dansk Svømmeunion, mobil: 21 49 09 37

 




Tags: EMK2017

 

Se de seneste nyheder

20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.

 
15-07-2019 11:00:00

De danske juniorsvømmere leverede rigtig gode præstationer ved weekendens Nordiske Mesterskab for junior- og årgangssvømmere i DGI Huset Vejle.