Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Laura Glerup Jensen tæt på finaleplads i EM debut


17-12-2017 12:00:00:
Af: Carsten Jokumsen

Tre hele dage. Så lang tid har Laura Glerup Jensen fra H2Odense ventet på at det på fjerdedagen endelig blev hendes tur til at hoppe i bassinet ved EM i svømning i Royal Arena. Her var den 19årige dansker tæt på at komme i finalen efter et flot løb i 200 meter fri.


Det blev ikke til en personlig rekord, men Odense svømmeren Laura Glerup Jensen kan alligevel være tilfreds med indsatsen. Der blev svømmet næsten op til bedste i et løb, hvor hun endte på en samlet 10. plads i 200 meter fri i tiden 1. 57.48 – lige uden for finalefeltet.

- Jeg er meget tilfreds. Jeg var helt vildt nervøs inden, så jeg kan ikke være andet end tilfreds. At jeg så bliver nr. 10 samlet, det havde jeg ikke regnet med inden jeg hoppede i vandet. Så det er jeg helt vildt glad for; selvom det er lidt ærgerligt at jeg er så tæt på at komme i finalen.

 

 

De tre første dage har Laura Glerup fulgt mesterskabet fra tilskuerpladserne. Det har ikke gjort nervøsiteten forud for EM debuten mindre.

 

- Jeg var helt vildt nervøs inden jeg skulle i vandet. Derfor havde jeg også musik i ørerne, fordi jeg godt vidste, at jubelen fra tilskuerpladserne bare ville gøre det hele meget værre, men da jeg så kom op, så var det bare helt vildt fedt at høre, hvordan folk klappede og hujede.

 

Søndag var Laura igen i aktion, denne gang i 400 meter fri. Med tiden 4.12.17 var hun denne gang lidt længere fra både finaleplads og personlig rekord. Alligevel kan hun se tilbage på et veloverstået EM, der om ikke andet gav et indblik bag kulisserne ved et stort internationalt mesterskab.


Se alle resultater på:http://copenhagen2017.microplustiming.com/index_web.php


Fakta om EM:
EM i Svømning 2017 afholdes den 13.-17. december i Royal Arena i København i samarbejde mellem Dansk Svømmeunion, Sport Event Denmark, Wonderful Copenhagen, Københavns Kommune, Region Hovedstaden og Hovedstadens Svømmeklub for det europæiske svømmeforbund, LEN.

 

Links:
Billetsalg: www.ticketmaster.dk/swim
Hjemmeside: www.euroswim2017.com
Facebook: www.facebook.com/euroswim2017
Instagram: www.instagram.com/euroswim2017

 

Se danske løbstider på: http://www.svoem.dk/_files/em2017/dedanskesvmmere.jpg

Foto:

Lars Møller




Tags: EMK2017

 

Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.