Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Personlig rekord i flot EM-debut til Anna Wermuth fra H2Odense


13-12-2017 13:43:00:
Af: Carsten Jokumsen

Anna Wermuth fra H2Odense satte onsdag personlig rekord, da hun til de Europæiske Kortbane Mesterskaber fik sin internationale debut. En stor oplevelse for den i øvrigt erfarne dansker.


Der var ingen tvivl at spore hos Anna Wermuth, da hun kom op af vandet. Det havde været et godt løb. Hun slog ny personlig rekord med tiden 0.31.43 i 50 meter brystsvømning, og dermed lover det godt for den 200 meter brystsvømning der venter senere på ugen.

- Jeg glæder mig til også at skulle svømme 200 meter brystsvømning. Jeg kan mærke at jeg har fået nogle ting på plads, så jeg håber bare at det fortsætter, så jeg kan gøre det godt på 200 meteren også.

 

 

Det er en speciel oplevelse at komme til start ved så stort et svømmestævne som e Europæiske Mesterskaber. Det påvirker naturligvis også svømmerne, ikke mindst de, der som Anna Wermuth deltager ved deres første store international mesterskab.

 

- Det er fedt. Jeg prøver at bruge det positivt i stedet for at blive mere nervøs over det. Det er jo dejligt at folk vil komme og kigge på. Det er helt klart det største jeg har oplevet. Jeg har aldrig været med til et internationalt mesterskab som senior før, og at det så er på hjemmebane gør det endnu federe.

 

Se alle resultater på:http://copenhagen2017.microplustiming.com/index_web.php


Fakta om EM
EM i Svømning 2017 afholdes den 13.-17. december i Royal Arena i København i samarbejde mellem Dansk Svømmeunion, Sport Event Denmark, Wonderful Copenhagen, Københavns Kommune, Region Hovedstaden og Hovedstadens Svømmeklub for det europæiske svømmeforbund, LEN.

 

Links:
Billetsalg: www.ticketmaster.dk/swim
Hjemmeside: www.euroswim2017.com
Facebook: www.facebook.com/euroswim2017
Instagram: www.instagram.com/euroswim2017

Se danske løbstider på: http://www.svoem.dk/_files/em2017/dedanskesvmmere.jpg

Foto:

Lars Møller




Tags: EMK2017

 

Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.