Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


To semifinalepladser til EM-debutant Caroline Erichsen


14-12-2017 14:00:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Caroline Erichsen fra Sigma Swim Birkerød leverede en flot præstation ved sin debut ved EM, hvor hun i både 50 butterfly og 100 medley kvalificerede sig til semifinalen.


Sigma Swim Birkerød-svømmeren Caroline Erichsen lagde torsdag formiddag hårdt ud ved sin debut ved EM i Royal Arena, da hun stillede til start i hele to løb – 50 butterfly og 100 medley. Og på trods af, at Caroline Erichsen ikke havde meget tid mellem de to løb, formåede hun at præstere ganske flot i begge løb.

 

I 50 butterfly svømmede hun en flot personlig rekord med tiden 25.88 – hele 47/100 af et sekund hurtigere end hendes PR fra DM i Greve i sidste måned. Tiden sendte hende samtidig direkte videre til semifinalen i 9. bedste tid.

 

Kort tid efter var hun igen klar til start i arenaen, da den stod på 100 medley. Her præsterede 98’eren endnu en gang flot, da hun svømmede sig videre til semifinalen med en tid på 1:01.32. Igen en flot personlig rekord med 38/100 af et sekund.

 

Det var derfor en glad Caroline Erichsen, som efter de to løb udtalte:

 

- Det har været en rigtig, rigtig god dag. Det har været virkelig fedt.

 

- Jeg gik selvfølgelig efter at komme i en semifinale i et af løbene, fordi jeg godt vidste, at jeg var tilmeldt omkring 18 stykker – lige ude fra semifinalen – så jeg tænkte, at det var muligt. Men at komme videre i begge løb, det er virkelig fedt.

 

Om vi kan glæde os til at se Caroline Erichsen i en mulig finale i 50 butterfly, må tiden vise.

 

- Nu må vi se. Jeg føler, at jeg gav den alt, hvad jeg havde her til morgen, og det er en kæmpe PR, så hvis jeg bare kan leve op til det i aften, så er jeg virkelig glad. Vi må se, hvad det rækker til.

 

Se alle resultater på: http://copenhagen2017.microplustiming.com/index_web.php


Fakta om EM
EM i Svømning 2017 afholdes den 13.-17. december i Royal Arena i København i samarbejde mellem Dansk Svømmeunion, Sport Event Denmark, Wonderful Copenhagen, Københavns Kommune, Region Hovedstaden og Hovedstadens Svømmeklub for det europæiske svømmeforbund, LEN.

 

Links:
Billetsalg: www.ticketmaster.dk/swim
Hjemmeside: www.euroswim2017.com
Facebook: www.facebook.com/euroswim2017
Instagram: www.instagram.com/euroswim2017

Se danske løbstider på: http://www.svoem.dk/_files/em2017/dedanskesvmmere.jpg

 


Foto: Lars Møller




Tags: EMK2017

 

Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.