Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Horsens svømmer var første dansker i vandet til de Europæiske Mesterskaber


13-12-2017 12:42:00:
Af: Carsten Jokumsen

Onsdagens indledende løb markerede starten på de Europæiske Kortbane Mesterskaber, som i år afholdes i Royal arena i København. Her var svømmeren Daniel Steen Andersen fra Horsens første dansker i vandet.


Selv om tiden på 0.52.38 på 100 meter butterfly ikke helt levede op til forventningerne, var det en god oplevelse for den unge horsens svømmer at være første dansker i bassinet. De seneste dage er der blevet trænet i poolen i Royal arena, men alligevl er det anderledes at stille op til et Heat, når der er publikum i hallen.

- Tiden var ikke det jeg havde håbet på, men oplevelsen var stadig superfed. Man bliver nok lidt mere hyped når man kommer ind i hallen, når der er publikum på, men ellers synes jeg ikke der var den store forskel. Det er jo det samme vand som vi har svømmet i tidligere.

 

 

Heller ikke konkurrenterne, som er nogle af Europas stærkeste herresvømmere formåede at få Daniel Steen Andersen til at tabe fatningen.

 

- Jeg så det egentlig først, da jeg stod i call-roomet men jeg kan ikke kontrollere, hvem jeg kommer til at svømme sammen med og hvordan de svømmer, så det påvirker mig egentlig ikke så meget.

 

Se alle resultater på:http://copenhagen2017.microplustiming.com/index_web.php
 

Fakta om EM
EM i Svømning 2017 afholdes den 13.-17. december i Royal Arena i København i samarbejde mellem Dansk Svømmeunion, Sport Event Denmark, Wonderful Copenhagen, Københavns Kommune, Region Hovedstaden og Hovedstadens Svømmeklub for det europæiske svømmeforbund, LEN.

 

Links:
Billetsalg: www.ticketmaster.dk/swim
Hjemmeside: www.euroswim2017.com
Facebook: www.facebook.com/euroswim2017
Instagram: www.instagram.com/euroswim2017

Se danske løbstider på: http://www.svoem.dk/_files/em2017/dedanskesvmmere.jpg

Foto:

Lars Møller




Tags: EMK2017

 

Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.