Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Marina Heller Hansen oplevede EM presset på hjemmebane


15-12-2017 15:05:00:
Af: Carsten Jokumsen

Svømmeren Marina Heller Hansen fra Sigma Swim Allerød fik sin EM debut i fredagens indledende afsnit ved de Europæiske Kortbane Mesterskaber i svømning i Royal Arena.


Hjemmebanefordelen gav en kæmpe oplevelse, men resulterede desværre ikke i en forbedring af Marina Heller Hansens Personlige rekord. Det er noget som Sigma svømmeren udmærket er klar over, da hun efter løbet er kommet op af vandet og møder pressen.

 

- Det er dejligt at komme i gang, og det er så fedt at komme ind i hallen og opleve, hvordan folk hepper. Men jeg er ikke tilfreds med tiden. De første 100 meter gik egentlig fint nok, og jeg kan se på min mellemtid, at tempoet er som det skal være, så det må være på de sidste 100 meter, jeg ikke har svømmet hurtigt nok.

 

- Det er ærgerligt, men jeg kan ikke forklare, hvad der gik galt.'

 

 

Marina Heller Hansen får chancen igen, når hun lørdag og søndag skal svømme hhv. 200 og 400 meter fri.

 

Se alle resultater på:http://copenhagen2017.microplustiming.com/index_web.php


Fakta om EM
EM i Svømning 2017 afholdes den 13.-17. december i Royal Arena i København i samarbejde mellem Dansk Svømmeunion, Sport Event Denmark, Wonderful Copenhagen, Københavns Kommune, Region Hovedstaden og Hovedstadens Svømmeklub for det europæiske svømmeforbund, LEN.

 

Links:
Billetsalg: www.ticketmaster.dk/swim
Hjemmeside: www.euroswim2017.com
Facebook: www.facebook.com/euroswim2017
Instagram: www.instagram.com/euroswim2017

 

Se danske løbstider på: http://www.svoem.dk/_files/em2017/dedanskesvmmere.jpg

Foto:

Lars Møller




Tags: EMK2017

 

Se de seneste nyheder

20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.

 
15-07-2019 11:00:00

De danske juniorsvømmere leverede rigtig gode præstationer ved weekendens Nordiske Mesterskab for junior- og årgangssvømmere i DGI Huset Vejle.