Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Farum svømmer Niklas Hedegaard tog hul på EM med personlig rekord


15-12-2017 16:40:00:
Af: Carsten Jokumsen

Niklas Hedegaard fra Farum Svømmeklub lagde ud med ny personlig rekord til sit 2. EM stævne, denne gang på hjemmebane. Alligevel var Farum svømmeren ikke helt tilfreds med resultatet.


I svømning er der mange faktorer, der skal falde i hak for at give det perfekte løb. Udlæg, benspark, arrmtag, mindset. Alt sammen noget, en dedikeret konkurrencesvømmer kan justere på i det uendelige. Det var netop nogle af disse småting, som Niklas Hedegaard ikke helt følte var på plads efter sin start på mesterskaberne.

 

Her satte han personlig rekord i 100 meter brystsvømning med tiden 0.58.97, men følte alligevel at der manglede noget.

 

- Det er fedt at svømme PR. Det skal man altid være glad for. Til DM for nogle måneder siden gik det rigtigt godt i holdkappen, hvor jeg svømmede 0.58.1, og det var det jeg havde håbet på at kunne gøre igen. At få den til at sidde i skabet, og det lykkedes ikke rigtigt. Jeg ved ikke hvad mine splits er, men ud fra følelsen, så var den der ikke helt.

 

 

- Jeg var nok en lille smule for spændt i kroppen. Jeg kommer egentlig meget godt ud de første 50 meter, men derefter bliver jeg en smule anspændt, og ved 75 meter kommer jeg ikke langt nok ud i mine armtag, de bliver lidt små i det.

 

Selv om der er nok at arbejde med for en dedikeret svømmer, så ændrer det ikke på at Niklas Hedegaard svømmede et flot løb og fik en personlig rekord. Det lover godt for formen, når han lørdag skal svømme 100 meter medley.

 

Se alle resultater på:http://copenhagen2017.microplustiming.com/index_web.php


Fakta om EM
EM i Svømning 2017 afholdes den 13.-17. december i Royal Arena i København i samarbejde mellem Dansk Svømmeunion, Sport Event Denmark, Wonderful Copenhagen, Københavns Kommune, Region Hovedstaden og Hovedstadens Svømmeklub for det europæiske svømmeforbund, LEN.

 

Links:
Billetsalg: www.ticketmaster.dk/swim
Hjemmeside: www.euroswim2017.com
Facebook: www.facebook.com/euroswim2017
Instagram: www.instagram.com/euroswim2017

 

Se danske løbstider på: http://www.svoem.dk/_files/em2017/dedanskesvmmere.jpg

Foto:

Lars Møller




Tags: EMK2017

 

Se de seneste nyheder

20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.

 
15-07-2019 11:00:00

De danske juniorsvømmere leverede rigtig gode præstationer ved weekendens Nordiske Mesterskab for junior- og årgangssvømmere i DGI Huset Vejle.