Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Drømme debut til Emily Gantriis


14-12-2017 21:30:00:
Af: Carsten Jokumsen

Det var en meget glad Emily Gantriis der kom op af vandet efter at have svømmet sit første løb ved et internationalt mesterskab. Helsinge svømmeren satte nemlig personlig rekordog kvalificerede sig til en semifinale plads.


Som EM debutant er der meget på spil, og i svømning er det marginalerne der tæller. Det var dog ikke marginaler Emily Gantriis fra Helsinge svømmeklub kunne glædes over, da hun torsdag formiddag hoppede i EM bassinet for første gang. Her satte hun nemlig personlig rekord med et halvt sekund, og gik 0.54.12 på 100 meter fri. Imponerende i svømmesammenhæng.

 

- Jeg er så glad. Det er virkelig en lettelse. Jeg har glædet mig meget, men jeg var også virkelig nervøs og så er det bare så fedt at det er PR.

 

 

Helsinge svømmeren opnåde med tiden en plads i semifinalen samme aften. Selv om tiden 0.54.21var en anelse langsommere end i indledende heat, svømmede hun et flot løb, og hun blev en intens oplevelse rigere.

 

- Jeg er så taknemmelig for at jeg fik lov at prøve det. Det var meget vildere end i morges. Jeg kunne godt høre at folk de heppede når jeg svømme, og det hjalp virkelig.

 

Med semifinale pladsen fik hun mulighed for at opleve alle facetter ved et internationalt mesterskab. Det er ikke for meget at sige, at det var en mindeværdig EM debut.

 

Se alle resultater på:http://copenhagen2017.microplustiming.com/index_web.php


Fakta om EM
EM i Svømning 2017 afholdes den 13.-17. december i Royal Arena i København i samarbejde mellem Dansk Svømmeunion, Sport Event Denmark, Wonderful Copenhagen, Københavns Kommune, Region Hovedstaden og Hovedstadens Svømmeklub for det europæiske svømmeforbund, LEN.

 

Links:
Billetsalg: www.ticketmaster.dk/swim
Hjemmeside: www.euroswim2017.com
Facebook: www.facebook.com/euroswim2017
Instagram: www.instagram.com/euroswim2017

 

Se danske løbstider på: http://www.svoem.dk/_files/em2017/dedanskesvmmere.jpg

Foto:

Lars Møller




Tags: EMK2017

 

Se de seneste nyheder

20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.

 
15-07-2019 11:00:00

De danske juniorsvømmere leverede rigtig gode præstationer ved weekendens Nordiske Mesterskab for junior- og årgangssvømmere i DGI Huset Vejle.