Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Drømme debut til Emily Gantriis


14-12-2017 21:30:00:
Af: Carsten Jokumsen

Det var en meget glad Emily Gantriis der kom op af vandet efter at have svømmet sit første løb ved et internationalt mesterskab. Helsinge svømmeren satte nemlig personlig rekordog kvalificerede sig til en semifinale plads.


Som EM debutant er der meget på spil, og i svømning er det marginalerne der tæller. Det var dog ikke marginaler Emily Gantriis fra Helsinge svømmeklub kunne glædes over, da hun torsdag formiddag hoppede i EM bassinet for første gang. Her satte hun nemlig personlig rekord med et halvt sekund, og gik 0.54.12 på 100 meter fri. Imponerende i svømmesammenhæng.

 

- Jeg er så glad. Det er virkelig en lettelse. Jeg har glædet mig meget, men jeg var også virkelig nervøs og så er det bare så fedt at det er PR.

 

 

Helsinge svømmeren opnåde med tiden en plads i semifinalen samme aften. Selv om tiden 0.54.21var en anelse langsommere end i indledende heat, svømmede hun et flot løb, og hun blev en intens oplevelse rigere.

 

- Jeg er så taknemmelig for at jeg fik lov at prøve det. Det var meget vildere end i morges. Jeg kunne godt høre at folk de heppede når jeg svømme, og det hjalp virkelig.

 

Med semifinale pladsen fik hun mulighed for at opleve alle facetter ved et internationalt mesterskab. Det er ikke for meget at sige, at det var en mindeværdig EM debut.

 

Se alle resultater på:http://copenhagen2017.microplustiming.com/index_web.php


Fakta om EM
EM i Svømning 2017 afholdes den 13.-17. december i Royal Arena i København i samarbejde mellem Dansk Svømmeunion, Sport Event Denmark, Wonderful Copenhagen, Københavns Kommune, Region Hovedstaden og Hovedstadens Svømmeklub for det europæiske svømmeforbund, LEN.

 

Links:
Billetsalg: www.ticketmaster.dk/swim
Hjemmeside: www.euroswim2017.com
Facebook: www.facebook.com/euroswim2017
Instagram: www.instagram.com/euroswim2017

 

Se danske løbstider på: http://www.svoem.dk/_files/em2017/dedanskesvmmere.jpg

Foto:

Lars Møller




Tags: EMK2017

 

Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.