Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


”Jeg ser frem til at svømme hurtigt!”


09-11-2016 18:45:00:
Af: Johanne Tolstrup

Når det i morgen går løs ved DM Junior, så er Aalborg Svømmeklubs Katrine Bukh Villesen klar til start. Læs med i interviewet, hvor Katrine fortæller om forberedelser og forventninger til mesterskaberne.


I morgen, torsdag den 10. november, løber dette års DM junior af stablen. Her skal landets bedste juniorsvømmere konkurrere om både podieplaceringer og kvalifikationer til internationale mesterskaber. Dette gælder også Katrine Bukh Villsen fra Aalborg svømmeklub, som ser frem til at svømme hurtige tider samtidig med at hun skal have det sjovt, mens hun konkurrerer mod de andre juniorer:

 

- Til DJM ser jeg rigtig meget frem til bare at svømme hurtigt og til have det rigtig sjovt med at race mod de andre. Jeg vil gerne under kravtiden til NJM (Nordiske Juniormesterskaber, red.), som er det, som der har været fokus på her i kortbanesæsonen. Jeg har tidligere på sæsonen været under nogle af kravtiderne, så jeg håber, at jeg kan gøre det igen. Det er altid fedt at være afsted med landsholdet og repræsentere Danmark, fortæller Katrine.

 

De sidste måneder har for Katrines vedkommende budt på en masse træning med fokus på en hel del tekniske ting, som den unge svømmer skal benytte sig af til DJM:

 

- Op mod DJM har jeg arbejdet rigtig meget med min frekvenser – især i mine udlæg. Derudover er der en masse tekniske ting, både i svømningen og i vendingerne, som jeg har haft meget fokus på til træning, forklarer Katrin.

 

Ved Vestdanske Kortbanemesterskaber for godt og vel 14 dage siden, satte Katrine en flot, dansk juniorrekord på 200 meter butterfly, og det er noget, som meget gerne må ske igen ved DJM:

 

- Det var super fedt at slå dansk juniorrekord ved SRV - det giver noget selvtillid frem mod DJM. Men det kunne være fedt at give den et lille nøk mere her inden min sidste kortbanesæson som junior slutter, afslutter Katrine.

 

Katrine Bukh Villesen, Aalborg Svømmeklub.

Foto: Privat.

 

Du kan finde alle links til nyttig information om DJM i SvømmeSports tidligere nyhed og du kan selv følge alle afsnittene direkte her.

 

Tak til Katrine for interviewet!




Tags: EMK2017

 

Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.