Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


”Jeg ser frem til at skulle give den max gas foran hele Danmark”


09-12-2017 11:40:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Frans Johannessen deltager i næste uge i sit andet EM på hjemmebane, og han glæder sig til at skulle ud og konkurrere mod de bedste svømmere i Europa.


Fra på onsdag i næste uge vil Royal Arena i København være fyldt op med Europas bedste svømmere, når EM skydes i gang. Foruden de udenlandske svømmere er Danmark som bekendt repræsenteret med et rekordstort hold på hele 38 svømmere. Blandt disse finder vi Frans Johannessen (Svømmeklubben Triton Ballerup), der kan se frem til at deltage i sit andet europamesterskab på hjemmebane.

 

SvømmeSport har snakket med Frans Johannessen om det forestående mesterskab, og han ser i den grad frem til at skulle hoppe i bassinet til sine tre løb 100, 200 og 400 medley foran hjemmebanepublikummet:

 

- Jeg ser frem til at skulle give den max gas foran hele Danmark og vide, at de er der for mig og de andre danske svømmer. Jeg vil gerne ud og konkurrere og måle mig selv mod de bedste i Europa.

 

- Det er super fedt at være udtaget. Det er noget, jeg har set frem til i halvandet år, og det er en kæmpe forløsning, uddyber han om udtagelsen til EM.

 

Som nævnt er det ikke første gang, at Frans deltager i et EM på hjemmebane. Ved EM i Herning i 2013 kunne vi også følge ham i bassinet, hvor han stillede til start side om side med Europas bedste svømmere. Nu gælder det igen, og han ser særligt frem til at skulle mærke den specielle følelse, som det giver at svømme på hjemmebane:  

 

- Følelsen sidste gang var ubeskrivelig, og jeg håber, at følelsen denne gang kan blive endnu vildere.

 

Da Frans bliver spurgt ind til, om han har et godt råd til de nye svømmere i EM-truppen, kommer svaret:

 

- Et godt råd ville være at nyde det og være forberedt på, at der vil være mange mennesker, der hepper på dig, fortæller han og afslutter om de sidste dages afslapning og opladning, inden det endelig går løs:

 

- Der kommer til at være afslapning. Jeg har lagt en masse meter og rigtig hård træning, så nu skal kroppen have lov til at slappe lidt af.

 

Vi glæder os til at følge Frans og alle de andre danske svømmere ved EM i Royal Arena og ønsker ham held og lykke!

 

Du kan læse meget mere om mesterskabet her

 

Foto: Patrick Kraemer.




Tags: EMK2017

 

Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.