Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


EM-succes giver brystsvømmer blod på tanden


04-01-2018 14:11:00:
Af: Klaus Bach Christensen

Brystsvømmeren, Josefine B. Pedersen, overgik sine egne forventninger til EM og har fået smag efter mere.


Danmark stillede med i alt 38 svømmere til EM, hvoraf flere var debutanter. En af debutanterne var Josefine B. Pedersen, som til dagligt træner i MK31 / VAT CPH. Selvom det var hendes første EM, gik hun uimponeret til opgaven, hvilket resulterede i to kvalifikationer til semfinalerne i henholdsvis 50 og 100 meter brystsvømning.

 

- Jeg havde ikke forventet, at jeg skulle svømme semifinaler, men jeg kunne godt se, at jeg ikke lå så langt fra en semifinale på startlisterne, specielt i 100 bryst, så jeg havde virkelig håbet på det, siger Josefine B. Pedersen.

 

Se eller gense videointerviewet med Josefine B. Pedersen efter hendes semifinale i 50 meter brystsvømning.

 

Den 19-årige brystsvømmer sidder nu og kigger tilbage på EM, og hun fortæller, at hverdagen så småt er ved at indtræffe sig igen.

 

- Alting handler ikke kun om svømning, men jeg har selvfølgelig stadig EM lidt i baghovedet, hvor jeg kan tænke tilbage på en rigtig god oplevelse.

 

- Det var en hel vild oplevelse, og jeg har fået en masse erfaring, som jeg kan tage med videre.

 

Josefine B. Pedersen inden sin start i semifinalen på 50 meter brystsvømning.

Foto: Patrick Kramer

 

Josefine B. Pedersen formåede altså på imponerende vis både at svømme semifinale i 50 og 100 meter brystsvømning til sit første EM. I 50 meter brystsvømning måtte hun dog gennem omsvømning for at kvalificere sig til semfinalen. Brystsvømmeren forklarer, at semfinalepladserne og præstationerne generelt forhåbentlig kan være med til at bane vejen for hendes endelige gennembrud på den danske svømmescene.

 

- Det var mit første store internationale stævne som seniorsvømmer, så det er selvfølgelig en rigtig god start på min seniorkarriere, jeg har fået mig.

 

- Alt den hårde træning giver rigtig god mening, når jeg kan se, at det bærer frugt. Og at få lov til at svømmer foran så stort et publikum, giver virkelig blod på tanden efter mere.

 

Læs gårsdagens interview med Caroline Erichsen, som var en af de øvrige danske EM-semifinalister.

 

Den nye sæson er så småt startet, og her håber Josefine B. Pedersen, at hun kan bruge EM-oplevelsen positivt.

 

- Jeg har fået mig en kæmpe oplevelse, som jeg håber, jeg kan få igen, men jeg har også fundet ud af, at der er en masse ting, som jeg kan arbejde videre med. Nu glæder jeg mig til at skulle i gang igen efter juleferien og arbejde videre med de ting frem mod sommerens mesterskaber.

 

Redaktionen på SvømmeSport takker Josefine B. Pedersen for interviewet.




Tags: EMK2017

 

Se de seneste nyheder

20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.

 
15-07-2019 11:00:00

De danske juniorsvømmere leverede rigtig gode præstationer ved weekendens Nordiske Mesterskab for junior- og årgangssvømmere i DGI Huset Vejle.