Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
20-07-2019 09:40:00
 
19-07-2019 14:15:00
 
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

EM-junior i Kazan

 

 

Tekst
Tekst


Regitze Gaard leverede en godkendt indsats i EM debut


14-12-2017 16:00:00:
Af: Carsten Jokumsen

På 2. dagen af EM i svømning i Royal Arena fikKvik Kastrup-svømmeren Regitze Gaard sin internationale stævnedebut i 50 meter butterfly. Hun leverede en godkendt indsats i et felt med mange stærke svømmere.


Nogle af EM debutanterne må vente en eller flere dage på at komme i aktion til mesterskaberne. Regitze Gaard fra Kvik Kastrup kunne nøjes med en enkelt. På 2. dagen af det store stævne, der afvikles på hjemmebane i Royal Arena, gik hun 0.27.50 på de 50 meter butterfly kun 7/100 fra sin personlige rekord. Dermed er indsatsen i høj grad godkendt.

 

- Jeg var meget tør i halsen, sikkert på grund af nervøsitet, så mine vejrtrækninger var kun halvt så gode, som jeg gerne ville. Men svømningen gik godt nok, det var et godt løb, så jeg er tilfreds.

 

 

Den store oplevelse har gjort et dybt indtryk på den unge svømmer.

 

- Det er virkelig fedt at være her. Alting er bare så meget større. Jeg har virkelig glædet mig til at komme i gang, og komme ud at svømme mod de andre.

 

Indsatsen betød, at den 17-årige dansker sluttede som samlet nummer 41 af 47.

Se alle resultater på:http://copenhagen2017.microplustiming.com/index_web.php
 

Fakta om EM
EM i Svømning 2017 afholdes den 13.-17. december i Royal Arena i København i samarbejde mellem Dansk Svømmeunion, Sport Event Denmark, Wonderful Copenhagen, Københavns Kommune, Region Hovedstaden og Hovedstadens Svømmeklub for det europæiske svømmeforbund, LEN.

 

Links:
Billetsalg: www.ticketmaster.dk/swim
Hjemmeside: www.euroswim2017.com
Facebook: www.facebook.com/euroswim2017
Instagram: www.instagram.com/euroswim2017

Se danske løbstider på: http://www.svoem.dk/_files/em2017/dedanskesvmmere.jpg

Foto:

Lars Møller




Tags: EMK2017

 

Se de seneste nyheder

20-07-2019 09:40:00

I morgen indledes European Youth Olympic Festival (EYOF) i Baku og her deltager to danske svømmere.

 
19-07-2019 14:15:00

Med Verdensmesterskaberne lige om hjørnet er der gerne stort fokus på verdensrekorder, for hvordan sættes sådan en egentligt? 

 
19-07-2019 09:25:00

Følg med når de danske svømmere kæmper for de røde og hvide farver ved VM i Gwangju den 21. til den 28. juli.

 
15-07-2019 18:00:00

Danmarksmesterskaberne på langbane 2019 bød på flere dage med spændende svømning og tætte opgør i et flot set-up i Helsingør Svømmehal.

 
15-07-2019 11:00:00

De danske juniorsvømmere leverede rigtig gode præstationer ved weekendens Nordiske Mesterskab for junior- og årgangssvømmere i DGI Huset Vejle.