Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Lotte Friis som EM-kommentator: ”Det er lidt som at hive plasteret langsomt af”


14-12-2017 13:30:00:
Af: Jari Kickbusch

En af dansk svømnings største profiler gennem tiderne, den 29-årige Lotte Friis, er blevet svømmepensionist. Nu stortrives hun i rollen som kommentator for TV2 Sport til de europæiske kortbanemesterskaber 2017.


Tidligere i år indstillede Lotte Friis en særledes imponerende svømmekarriere og er dermed savnet i bassinet til de europæiske kortbanemesterskaber i Royal Arena.

 

Den tidligere verdensrekordholder på 1500 meter fri på kortbane, OL-bronzevinder og indehaver af de danske rekorder i 400, 800 og 1500 fri har dog stadig mulighed for at følge landsholdskammeraterne på klods hold. Sammen med Michael Hostrup Stærke fra TV2 Sport er hun nemlig at finde på tribunerne blandt de mange internationale kommentatorer.

 

 

Lotte Friis har igennem mange år deltaget i alle store internationale konkurrencer, og selv kan hun på stående fod ikke huske, hvor mange europæiske mesterskaber, hun har svømmet. Så hvordan har hun det egentlig med at se på fra sidelinjen til et EM, som tilmed er på hjemmebane?

 

- Jeg synes, det er rigtig fint at opleve EM på en anden måde, og jeg er jo stadig på pooldækket,” smiler hun.

 

- Faktisk tænker jeg ikke så meget over det, for jeg har jo hele tiden vidst, at jeg ikke skulle svømme. Men på en måde kan man vel godt sige, at det er ligesom at rive plasteret langsomt af.

 

Lotte Friis svømmer ikke længere dagligt. Det har hun for travlt til. For tiden er hun i praktik som vært på Radio100, svømmetræner i Gentofte og så arbejder hun for en it-virksomhed. Trangen til at komme i bassinet, er dog ved at vende tilbage:

 

- Jeg kan mærke, at jeg snart skal lidt i gang igen. Jeg savner det der med at blive træt i kroppen. For tiden bliver jeg mest træt i hovedet, slutter hun.  









Tags: EMK2017

 

Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.