Nyheder
Alt nyt fra svømmeverdenen ...
Aktiviteter
Nationale og internationale stævner og konkurrencer ...
Videoarkiv
Se SvømmeSports videoer her ...
Nyhedsarkiv
Alle SvømmeSports nyheder fremgår her ...
21-02-2019 13:03:17
 
11-02-2019 18:20:00
 

Velkommen til SvømmeSport

SvømmeSport er sat i søen med det formål at kunne tilbyde alle, der interesserer sig for elitesvømning, åbent vand-svømning, eliteudspring og konkurrencelivredning, mulighed for at følge med i de væsentligste nyheder på området – et og samme sted.
 

Hvad synes du om sitet?

SvømmeSports hjemmeside ejes og driftes af Dansk Svømmeunion. Kommentarer til sitet er altid velkomne. Send dine kommentarer til journalister@svoem.dk

 Kommende aktiviteter

22
Februar
2019
Svømning
SA Grand Prix International Swimming Meet
Stellenbosch, Sydafrika
23
Februar
2019
Svømning
Fördemaster
Flensborg
1
Marts
2019
Svømning
Kronborg Open 2019
Helsingør Svømmehal

NM & NM-Junior 

 

Tekst
Tekst


Regitze Gaard glæder sig over udtagelsen til sit første internationale seniormesterskab


26-11-2017 10:30:00:
Af: Laura Rosenkvist Schultz

Regitze Gaard satsede alt ved DM i Greve, hvor udtagelsen til EM stod på spil, og heldigvis lykkedes det for hende at kvalificere sig til det store hjemmebanemesterskab.


Svømmeklubben KVIK Kastrups Regitze Gaard har haft et par travle weekender i november måned, hvor den for hendes vedkommende både har stået på DM for juniorer og seniorer. Ved juniormesterskabet vandt Regitze både guld på 100 og 200 butterfly, sølv på 50-meteren samt ny dansk juniorrekord på 4x100 medley, men alligevel var KVIK Kastrup-svømmerens fokus 100% på seniormesterskabet. Her stod nemlig en EM-udtagelse på spil, og det var ikke en chance, som Regitze ville lade gå til spilde. Og med en udtagelse i 200 butterfly, er Regitze nu klar til at komme ud og prøve kræfter af med sit første internationale seniormesterskab.

 

- Jeg er meget glad, og jeg glæder mig helt vildt. Og så er det også endnu bedre, at det er i Danmark. Det har været mit mål at skulle prøve at komme med, da det gik op for mig, at jeg faktisk havde en chance for at komme med. Jeg satsede også mere på DM end DJM, fortæller Regitze og fortsætter om tanken om at skulle repræsentere Danmark ved så stort et mesterskab på hjemmebane:

 

- Jeg synes, det er helt vild! Det er mit første internationale seniormesterskab, så jeg er glad for, at vi har fået udtaget så mange. Jeg håber, at der kommer mange fra Danmark og støtter os. Jeg glæder mig meget til at skulle svømme og bare opleve atmosfæren og stemningen i hallen.

 

Og selvom Regitze forsøger ikke at have for mange forventninger til sig selv ved mesterskabet, kan hun alligevel ikke lade være med at drømme om en ny dansk juniorrekord.

 

- Jeg prøver på ikke at have for mange forventninger til mig selv, men alligevel har jeg stadig nogle mål til EM. Jeg vil i hvert fald gerne prøve at slå juniorrekorden på 200 fly. Jeg ved, at jeg ikke har en chance for at komme i en finale, så har kun én chance pr. løb, så det er bare at gå ud og give den hele armen og nyde det på samme tid.

 

Juniorrekorden på 200 butterfly er på nuværende tidspunkt ejet af Katrine Bukh Villesen (Aalborg Svømmeklub) med tiden 2:09.12, hvor Regitzes personlige rekord lyder på 2:10.61.

 

Det bliver derfor spændende at se, hvordan det kommer til at gå Regitze og de resterende 36 danske svømmere, der er udtaget til EM i Royal Arena. Regitze glæder sig i hvert fald til, at stævnet skydes i gang den 13. december.

 

- Jeg ser allermest frem til oplevelsen og selvfølgelig at gå ud og svømme hurtigt, afslutter hun.

 

Mange tak til Regitze for interviewet og held og lykke ved EM!

 

Du kan læse meget mere om EM på den officielle hjemmeside, hvor det også stadig er muligt at få fingrene i billetter til de forskellige stævnedage.

 

Privatfoto.




Tags: EMK2017

 

Se de seneste nyheder

21-02-2019 13:03:17

For tredivte gang afholdes der Sommer Universiade for alle sportsatleter, som er tilmeldt og studerer på universitetet eller er i gang med en anden videregående uddannelse.

 
11-02-2019 18:20:00

Den danske OL-guldvinder Pernille Blume har i begyndelsen af året fået foretaget en vellykket operation for at få lukket et mindre hul ved hjertet.

 
11-02-2019 09:17:00

Martin Bang Christensen har de forgangne to weekender forberedt sig til Grand Prix i Rostock - det resulterede i en flot førsteplads ved tysk tårnmesterskab.

 
05-02-2019 10:01:00

Du kan godt begynde at glæde dig. Der er præcis to måneder til, at de første svømmere hopper i vandet ved Danish Open, som i år har fået helt nyt format.

 
01-02-2019 17:04:00

Partnerskabet mellem H2Odense, Odense Kommune og Dansk Svømmeunion skal blandt andet resultere i et styrket strategisk fokus på processen fra talentudvikling til international high performance, udviklingsplaner for konkurrencetrænerne samt bidrag, der skal styrke samspillet mellem træningsmiljøerne på Fyn.